Blixtar och dunder

2008-06-22 @ 20:52:16
Det åskar ute. Jag blir så nervös. Samtidigt som jag kan tycka att åska är ganska så mysigt. Så är jag sjukligt rädd för den. Jag menar alltså riktigt rädd. Jag kan lätt börja gråta. Jag vet inte varför jag är så rädd. Tänk så bara slår åskan ner i mig, eller i huset. Så brinner jag inne och dör. Vilket öde! Nej fy för åska.

Just nu vill jag bara kura ihop mig under täcket med ficklampa och en bra bok. Fast jag har ju ingen ficklampa så det blir ett problem. Så jag får väll sitta kvar här i sängen och vara nervös ett tag till, tills åskan har lagt sig. Bara lyssna på mullret. Det låter ju riktigt läskigt! Ungefär som: "Nu jävlar Kim, nu kommer jag och tar dig". Mamma tycker det ska bli sådär jätte mycket åska. Så vi kan sitta i uterummet och kolla. Men jag säger bara NO WAY JOSÉ. Jag trivs här på mitt rum. Just nu önskar jag verkligen att jag hade rullgardiner.

Jag ska surfa vidare några minuter till. I allafall så länge jag vågar. Vilket antagligen inte är så länge till.

HJÄLP MIG!

Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0