Städa 2008-06-19 @ 18:36:57

Jag har inte kommit så långt på det här med städningen. Jag har iallafall hängt in mina kläder. Men inte mycket mer än så. Ska snart dammsuga sen renbädda min säng. Börjar bli väldigt hungrig men jag vet inte riktigt vad jag ska äta idag. Det kan hända att min bror drar ner mig till pizzerian, men det är jag inte ett dugg sugen på. Han har inte ätit pizza på tre veckor, så hans värld går snart under.

Min tv funkar inte. Det är riktigt illa. Pappa har kommit åt någon sladd eller något när han slängde in resväskorna på vinden. Och nu, så har jag ingen kontakt. Bilden är kaputt! Så nu undrar jag vad jag ska göra ikväll. Kanske blir att gå och lägga sig tidigt. Kanske, kanske inte.

Jag har så sjukligt stor lust att åka på Festival. Men min plånbok tillåter det inte. Den bara skriker efter pengar. För mina pengar är heeelt slut. Sjukt härligt att lönen kommer nästa vecka. Då bär det av mot Malmö för långa besök på Monki och Gina Tricot. Love it! Mamma förstår inte hur jag ska klara mig. Hon påstår att jag kommer låta mina barn svälta för att jag ska köpa kläder. Jag kan lova, att jag är faktiskt ganska ansvarsfull när jag väl behöver det.

Nu får jag väll ta och städa vidare. Kanske tända lite ljus ikväll och mysa med en bra bok. Det låter inte helt fel. Fast hade varit bättre om Malin hade kunnat komma. Men hon måste umgås med sin kära släkt idag från Danmark. Men imorgon är hon all mine!

Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0