Welcome to Danmark

2008-06-25 @ 22:00:14
Idag bar det av med Malin och min syster till Malmö. Där det blev en del shoppande. Det har varit en riktigt trevlig dag. Jag gillar Malmö. Fast ibland kan det kännas lite för mycket. Men jag önskar man hade hur många timmar på sig som helst och hur mycket pengar som helst. Så man kunde gå runt där och bara gotta sig i alla saker. Helt ärligt. Så gick vi bara i butiker som Gina Tricot och Monki. Det va nog de två affärerna vi spenderade mest tid i. Eller vi var inne på H&M någon gång också och vände.

Efter en tids springade så begav vi oss till Danmark där vi smällde en del pengar. På vad tror jag att ni kan gissa er till. Jag är lite sådär konsig. Jag blir liksom glad av att kunna åka till Danmark. Det var lite sådär "wow" känsla över det. Egentlgen är det ju inte så konsigt för oss skåningar. Det tar ca 2 timmar med tåget från Kristianstad att komma till Köpenhamn. Jag var inte lite nervös på tåget hem igen. Herregud.

Sen känner jag för att påpeka att de som säger att när skåningar pratar, så låter det som om vi pratar danska. Ni är sjuka. Snackar man danska så kan man lika gärna snacka grekiska. Det är ungefär samma sak för mig. Det är helt annorlunda språk. Jag fattar verkligen ingenting. Det känns som om man är skåning så borde man förstå danska, är det så? För isåfall är jag helt ute och cyklar. Jag fattar verkligen ingenting. Det blev ingen pölse idag. har aldrig smakat det. Malin blev sjukt förvånad. Får ta det nästa gång.

Det kommer komma någon bild sen från våran lilla utflyckt idag. Just nu får ni nöja er med dagens outfit och vad som köptes på min resa.


Tröja - Gina Tricot
Kofta - Gina Tricot
Shorts - Gina Tricot
Väska - Louis Vuitton
Nice att mina fina jysk tröja hänger där vid sidan om.

Dagens inköp.



Första bilden:
Klänning och kjol - Gina Tricot

Andra bilden:
Tröja - H&M

Tredje bilden:
Tröjor - Monki

Fjärde bilden:
Väska - Wedins

Nu ska jag fortsätta kolla på Turkiet mot Tyskland. Pirrigt. Jag vill faktiskt att Turkiet vinner. Så heja!

Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0