Just a dream away,

2008-03-01 @ 21:52:49
Jag känner mig väldigt nere idag. Har haft mycket tankar runt det här om vänner. På senaste tiden så känns det väldigt ensamt. Jag kommer ihåg för bara något år sen när jag inte hade tid att sitta still jag var alltid iväg och gjorde någonting. Det fanns alltid någon som jag kunde hitta på något med.
Men på senaste tiden så har jag varit väldigt ensam.
Jag undrar alltid vad det är som går fel, om det beror på mig. Men ibland tänker jag: "Fan jag har verkligen kämpat för oss"

Jag försöker, jag kämpar. Jag gör allt för att försöka få det att fungera. Men vad gör man när man är den enda som kämpar? Vad gör man när folk slutar att höra av sig? Slutar att bry sig? Jag saknar lite av det här att någon ringer eller sms:ar bara för att fråga hur man mår. Bara för att man bryr sig. Det är inte precis som att detta är riktat mot en enda person. Utan faktiskt många av min såkallade "vänner". Eller jag vet inte ens om man kan kalla dom vänner längre? Eller har de snarare bara blivit bekanta. För en vän borde väll ändå visa att man bry sig och också kämpa för vännskapen?

Jag tycker att vänner är lite som ett förhållande. Okej, man älskar kanske inte en person på samma sätt och man är ju inte precis intim. Men man bråkar som vänner. Man tjafas om alla onödiga grejer. Men man måste även kämpa för vännskap. Det är inte precis någon dans på rosor.

Sen är jag jävligt trött på att människor säger att de älskar en. För att en månad senare så finns man nästan inte. Jag anser inte att man bara kan sluta älska en människa så och sluta bry sig. Jag finner det väldigt konstigt. Folk har kanske inte insett vad ordet älskar betyder. Det utnyttjas alldeles för mycket.

Det är inte så att jag är en perfekt kompis. Verkligen inte. Jag har enorma brister. Men jag bryr mig alltid om mina vänner och försöker alltid kämpa för vännskapen. För mina vänner står mig väldigt nära hjärtat. Men nu har jag tröttnat. Jag är helt slut.

Varför ska jag kämpa när alla andra bara vänder ryggen?

Nu kommer jag kanske få kommentarer om hur korkad jag är eller något. Men jag bryr mig inte, Eller så får jag inga kommentarer alls.

Fuck it all.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0