080920,

2008-09-20 @ 19:26:30
Jaha nu har jag kollar på tre filmer. Världens bästa tidsfördriv. Jag älskar film. Det spelar inte så stor roll vad det är för film. Jag älskar de flesta. Allt från förutsägbara dåliga skådespelare svenska filmer till de riktigt bra filmerna med de bästa skådespelarna.

Första filmen jag såg idag var Fjorton suger. Det är en sådan där riktigt dålig svensk film. Det kändes mest som en dålig svensk minisierie. Men jag gillar den. Det är lite roligt att lyssna på deras dialekt dessutom.
     För er som inte sett filmen så handlar det om Emma som är 14 år. På en fest så blir bon våldtagen av sin brors bästa kompis. Hon gör aldrig någon anmälan. Sen får man se hur Emma hanterar detta och hur hon försöker fortsätta med sitt liv.
Som sagt, dålig film. Men på något sätt bara så rätt och så jag.

Nästa film jag såg var Bring it on - in it to win it. Typisk tjejfilm. Med kärlek och dans. Dessutom så otroligt förutsägbar. Men eftersom jag är en typisk tjej så älskar jag filmen. Cherrleading är bara så otroligt häftigt!
    Denna filmen handlar iaf om två lag som vill vinna en tävlig i cheerleading. De är ärkefiende. Men sedan händer något oväntat och de två lagen blir tvugna att slå ihop sig och försöka se förbi sina olikheter och försöka vinna.
Sen är det som sagt lite kärlek inblandat i det hela.

Sista filmen blev Ciao Bella. Den filmen har jag sett otroligt många gånger. Det är bara kärlek rätt igenom. Jag älskar kärlek.
    Filmen handlar om en pojke vid namn Mustafa som spelar fotboll. De åker till Gothia cup för att delta. När de väl har kommit dit så får han upp ögonen för en flicka vid namn Linnea. På ett sätt hamnar han i det italienska laget och får namnet Massimo. Linnea och Massimo börjar umgås och blir tillslut kära i varandra. Mustafa spelar med i rollen som Massimo och låtsas att han är från Italien och inte kan prata svenska. När han egentligen är född i Iran men uppvuxen i Lerum och pratar perfekt svenska.
      Jag bara älskar filmen. Så uppenbar. Men så underbar.

Nu ska jag iallafall kolla lite på Simpson <3 och sen kanske zappa över till miss secret agent.
Väntar på att vi ska äta crabfish sallad. Gud jag är så hungrig!

   


PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0