Inte utan min dotter

2008-09-16 @ 23:33:23
Well, jag har läst boken innan jag såg filmen.
Filmen är ju inte speciellt ny så jag är lite efter
som sagt.
Men jag kan lugnt säga att filmen är värd att se.
Den gör en ganska så upprörd. Mest med                                                                                                                                    
tanke på att den är verklighetsbaserad.

Filmen handlar om Betty som är gift med
en iransk man. Han ber henne att följa med
till Iran och hälsa på hans släkt. Efter att ha vägrat
ett tag. Så följer hon tillslut med. Efter ett tag
i Iran så berättar hennes man att de aldrig kommer få
lämna Iran och de ska bygga ett nytt liv tillsammans
där. Betty får inte använda telefonen eller gå
utanför dörren. Hon är konstant bevakad.
Hennes man tar tillochmed dottern ifrån henne
ett tag. Filmen handlar sedan om att försöka fly landet
och få med sig sin dotter.

_

Boken är ännu bättre än filmen. Jag gillar nästan aldrig en film när den är gjord efter en bok. Eftersom det kortas ner så mycket i filmer och historien tappar så mycket. Fast själv tycker jag det var "roligt" att se karaktärerna komma till liv.
Men som sagt, jag tycker definitivt att man ska ta och se filmen. Om inte annat, så uppmanar jag er att läsa boken.





PUSS

Kommentarer
Postat av: Sanna

Skulle verkligen vilja läsa boken =)

2008-09-18 @ 22:14:42
URL: http://sannakumlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0