"Ja hej, var det hemma hos Andersson?"

2009-02-12 @ 23:15:42
Well, back from work.
Riktigt seg dag på jobbet. Kände ändå att jag hade energin och tålamodet.
Men alla hade tydligen ätit surströmming idag. För ja, de var banne mig allt sura!
Hemma i Skaune. i min familj då. Säger alltid pappa att de har en fis på tvären.

Jag kan förstå och vet, att människor hatar telefonförsäljare. Det är jag inte förvånad över.
MEN. Det finns faktiskt ingen anledning till att vara, dryg, elak, skricka och bete sig allmänt illa!
När jag går till jobbet så är jag väldigt medveten att jag kommer ringa till 90% sura och 10% trevliga/likgilltiga.
Det finns en enkel lösning om man inte vill att telefonförsäljare ska ringa hem till en.
Man anmäler sig till NIX. Snabbt enkelt och man slipper vara otrevlig mot oskyldiga människor som försöker kunna leva på svält lön. För att de just inte kan få ett annat jobb.
Då slipper man sådana samtal som man hatar. Lätt va?

Så jag tycker folk kan sluta vara så otroligt jävla otrevliga.
Det är inte svårt att säga "nej tack, jag är inte särskilt intresserad". Istället för att skrika
att man hatar personer som mig, att vi är helt dumma i huvudet och så jävla trött på oss. För att sen slänga på luren.

Fast jag brukar inte tolerera sånt här skit. Jag säger ifrån.
Fast tacka Gud för de trevliga, som kan förgylla ens dag!

Ni borde ha en eloge.

Over, and out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0