Välkommen 2012

2012-01-02 @ 13:59:09

Det här ska bli året då jag växer upp.

Eller ja vuxen är jag ju redan. Egen lägenhet och fast jobb och hemförsäkring känns ganska vuxet faktiskt.

Men sen är det det här med festandet. att gå ut varje helg och hälla i sig sina pengar genom saker som får en att hamna i kemisk obalans. Att vakna upp dagen efter och känna hur huvudet dunkar. Nästan så man tror att det faktiskt ska sprängas. Att känna hur kroppen är helt mörbultad som om man kört världens jobbigaste träningspass, vilket gör att man inte orkar röra sig mer än till pizzerian möjligtvis. För att köpa sig den obligatoriska bakis-pizzan. Att slösa bort sin lediga tid med att ligga i soffan och stirra in i tv:n känns väldigt deprimerande.

Nu menar jag inte att jag ska bli nykterist helt. Utan mer ta vara på varje stund.
Det är inget fel att ta ett glas vin hemma en kväll med vänner och äta middag. Eller följa med på krogen någon gång. Man behöver inte dricka för att ha roligt. Man ska inte behöva det iallafall.
Födelsedagar ska firas men jag behöver inte dricka massor med alkohol. Men visst att någon gång då och då är det okej att vara ung och galen.

Detta året ska jag ta hand om mig själv. Mindre alkohol och fortsätta träna. Försöka njuta i varje stund och leva i nuet. Försöka se det positiva i saker och ta bra beslut som gynnar mig.

Nu kör vi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0